Primaria municipiului Braila

Categorie
Judetul Braila
  • Judet: Braila
    Localitate: Braila
    Adresa:  Piata Independentei nr.1 cod postal 810210
    Telefon:  0239-694947
    Fax:  0239-692394
    E-mail:  pmb@primariabr.ro
    Website:  www.primariabraila.ro
    Primar:  Aurel Gabriel Simionescu

    Pozitionare:

    Județul Brăila face parte din Regiunea de dezvoltare Sud – Est,una dintre funcțiile prioritare ale regiunii de dezvoltare din care face parte Municipiul Brăila este coordonarea proiectelor de dezvoltare regională și absorbția fondurilor de la Uniunea Europeană. Regiunea Sud – Est acoperă 35.762 km² sau 15% din suprafața totală a țării, fiind a doua ca mărime din cele 8 regiuni de divizare ale României.
    Regiunea Sud – Est cuprinde aproape toate formele de relief: lunca Dunării, câmpia Bărăganului, podișul Dobrogei cu Munții Măcinului, iar partea de nord-vest a regiunii cuprinde o parte a Carpaților și Subcarpaților de Curbură. Totodată regiunea este străbătuta de fluviul Dunărea, cuprinde Delta Dunării și este mărginit la est de întreg litoralul românesc al Mării Negre. Preponderent este însă relieful de câmpie, cu specific climatic continental.
    Caracteristici fizice și geografice
    Judetul Braila este situat in campie, in sud-estul Romaniei cu o suprafata totala de 21.449 ha ( urban – 5.716 ha si rural – 15.733 ha ) ocupa o parte din Lunca Siretului inferior, o parte din Campia Baraganului, mici portiuni din Campia Salcioara si Campia Buzaului. In est, judetul Braila cuprinde Insula Mare a Brailei. El reprezinta 2% din suprafata intregii tari.
    Pozitia pe harta Romaniei este data de urmatoarele coordonate:
    o 28 grade si 10 minute longitudine estica – punct extrem fiind comuna Frecatei;
    o 27 grade si 5 minute longitudine vestica, punct extrem comuna Galbenu;
    o 45 grade si 28 minute latitudine nordica, punct extrem comuna Maxineni;
    o 44 grade si 44 minute latitudine sudica, punct extrem comuna Ciocile.
    Judetul Braila are ca vecini judetul Galati la nord, judetul Tulcea la est, judetul Ialomita la sud si judetul Buzau la vest. Reteaua de localitati cuprinde trei orase, respectiv Faurei, Ianca si Insuratei si patruzeci (40) de comune dupa cum urmeaza: Baraganul, Bertestii de Jos, Bordei Verde, Cazasu, Chiscani, Ciocile, Ciresu, Dudesti, Frecatei, Galbenu, Gemenele, Gradistea, Gropeni, Jirlau, Marasu, Maxineni, Mircea Voda, Movila Miresii, Racovita, Rimnicelu, Romanu, Rosiori, Salcia Tudor, Scortaru Nou, Silistea, Stancuta, Surdila-Gaiseanca, Surdila-Greci, Sutesti, Tichilesti, Traian, Tudor Vladimirescu, Tufesti, Ulmu, Unirea, Vadeni, Victoria, Visani, Viziru, Zavoaia.
    Județul Brăila este amplasat în sud-estul României ocupând o parte din Lunca Siretului inferior, o parte din Câmpia Bărăganului, mici porțiuni din Câmpia Sălcioara și Câmpia Buzăului iar în est, cuprinde Insula Mare a Brăilei. Fiind situat în câmpie, relieful este în general uniform cu aspectul unui șes, cu altitudini ce nu depășesc 50 m, peisajul fiind monoton și fără bariere naturale, singurele accidente de teren fiind apele curgătoare, crovurile și depresiunile lacustre.
    Reședința administrativă, orașul Brăila, unul dintre cele mai mari porturi din România, este situată la 200 km nord-est de București
    Brăila se situează la 46 grade 16 minute 17 secunde latitudine nordică și 27 grade 58 minute 33 secunde longitudine estică.
    Nefiind asa cum pare la prima vedere un oras de margine, vocatia esentiala a Brailei este aceea de a comunica cu lumea. „Dar al Dunarii” asa cum Egiptul este “dar al Nilului”, Braila, ca port al Dunarii maritime, este legata de cele doua spatii esentiale: Orient si Occident.
    Atestata documentar la 20 ianuarie 1368, Braila, situata intr-un cadru natural generos, in imediata vecinatate a Dunarii, a devenit cunoscuta, in scurta vreme, ca un important centru commercial, loc de intalnire a produselor transportate de corabiile venite din porturile aflate pe coastele Marii Negre si Mediteranei cu produsele occidentale desfacute aici, indeosebi, de negustorii brasoveni. Acest fapt este consemnat si de cronicarul grec Laonic Chancocondil in 1462, cu prilejul expeditiei lui Mahomeed al II-lea impotriva Domnului Tarii Romanesti, Vlad Tepes, cand scria despre Braila “oras al dacilor, in care fac comert mai mare decat in toate orasele tarii”.
    Insemnatatea marelui port dunarean este demonstrata si de faptul ca numeroase drumuri comerciale care il legau de diferite zone si orase din Tara Romaneasca, Moldova si Transilvania purtau denumirea de Drumul sau Calea Brailei. Mare centru economic, cu o pozitie strategica deosebita, aflat in zona de granite dintre cele doua tari romanesti, Braila a intrat in sfera de expansiune a Imperiului Otoman. Cu atat mai mult cu cat se putea crea o punte de legatura cu Dobrogea, aflata sub stapanire otomana, iar prezenta unei garnizoane militare aici ar fi descurajat intentiile de independenta ale domnilor romani. De aceea, in 1538, cu prilejul expeditiei impotriva Domnului Moldovei, Petru Rares, Braila este ocupata de catre turci, iar doi ani mai tarziu, asa cum reiese dintr-un raport polon, aici se construia cetate de zid.
    Desi aflata sub monopol otoman, viata economica a continuat sa evolueze, Braila devenind schela de aprovizionare pentru capitala Imperiului , iar marile venituri obtinute din diferitele activitati comerciale nu mai intrau in visteria tarii, ci reveneau acum sultanului si dregatorilor acestuia.
    Dupa 289 de ani de ocupatie otomana, Braila este reintegrata Tarii Romanesti, in urma razboiului ruso-turc din 1828-1829, incheiat prin semnarea Tratatului de pace de la Adrianopol din 2/14 septembrie 1829. Actul dezvoltator al articolului V din tratat prevedea ca cetatile turcesti de pe malul stang al Dunarii impreuna cu insulele dinspre acest mal vor fi inapoiate Tarii Romanesti, hotarul fata de Imperiul Otoman urmand a fi talvegul Dunarii. Totodata, prin tratat se stipula libertatea de navigatie pe Dunare si mare, ceea ce inseamna desfiintarea monopolului otoman asupra marfurilor romanesti, in consecinta, Braila a cunoscut un avant economic fara precedent in istoria sa, stimulat si de obtinerea, in 1836, a statutului de porto-franco.
    Intensele tranzactii comerciale efectuate in port, posibilitatea obtinerii unor castiguri mari si rapide au atras numerosi comercianti straini -bulgari, macedoneni, albanezi, greci dar si francezi, belgieni, austrieci, italieni, evrei, precum si numerosi romani transilvaneni, Braila devenind o entitate multietnica. Specializata in exportul cerealelor, speculand abil construirea retelei de cai ferate, Braila, in scurt timp, a reusit sa transeze in favoarea ei rivalitatea cu portul vecin, Galati, ba mai mult, sa intre in competitie cu Odessa.
    O parte a veniturilor obtinute din activitatile comerciale au fost utilizate de autoritatile orasului atat pentru reconstructia si modernizarea acestuia, cat si pentru extinderea capacitatilor portuare.
    Desi statutul de porto-franco a fost desfiintat, portul si-a continuat evolutia ascendenta, inregistrand in 1911 momentul de varf al valorii exportului, aceasta si datorita amplelor lucrari de modernizare a instalatiilor portuare si de construire a docurilor care cumprindea un complex intreg de cheiuri, dane, silozuri si magazii, rezervoare de petrol, cai ferate, sosele, precum si un bazin pentru iernatul vaselor.
    Intre 1830, cand este inregistrat primul plan de reabilitare a orasului, limitele sale creionandu-se de-a lungul actualului boulevard Al.I.Cuza, si 1898, cand este publicat planul inginerului sef al orasului J.Dufour, constatam ca Braila se extinsese pana la bulevardul Dorobantilor. Normele riguroase in constructia imobilelor –cladirile trebuiau construite numai in conformitate cu planurile aprobate, in zonele centrale casele trebuiau sa fie exclusive din caramida si sa aiba o fatada anume, trasarea pietelor si parcurilor publice, pavarea strazilor, construirea retelei de canalizare si a celei de aductiune a apei potabile, inaugurarea unui mijloc modern de transport, tramvaiul electric, rezolvarea iluminatului stradal si casnic prin reteaua electrica, sunt doar cateva dintre realizarile autoritatilor locale, Braila inceputului de secol XX prezentandu-se ca un oras de anvergura europeana.
    Organizarea administrativ-teritorială, introdusă din 1968, pentru județul Brăila este următoarea: 4 orașe din care un municipiu și 40 de comune. Reședința de județ este municipiul Brăila, iar rețeaua de localități cuprinde orașele Făurei, Ianca și Însurăței și patruzeci (40) de comune după cum urmează: Bărăganul, Berteștii de Jos, Bordei Verde, Cazasu, Chiscani, Ciocile, Cireșu, Dudești, Frecăței, Galbenu, Gemenele, Gradiștea, Gropeni, Jirlău, Mărașu, Măxineni, Mircea Vodă, Movila Miresii, Racovița, Râmnicelu, Romanu, Roșiori, Salcia Tudor, Scorțaru Nou, Siliștea, Stăncuța, Surdila-Găiseanca, Surdila-Greci, Șuțești, Tichilești, Traian, Tudor Vladimirescu, Tufești, Ulmu, Unirea, Vădeni, Victoria, Vișani, Viziru, Zăvoaia. În cuprinsul acestora există 140 sate, dintre care 9 în perimetre urbane. Orașele sunt mici, cu o suprafață comparabilă cu a satelor și cu accentuat caracteristic rural, neavând suficiente dotări de tip urban.
    În ierarhia națională, județul Brăila ocupă locul 37 din punctul de vedere al numărului orașelor și al satelor, respectiv locul 39, în ceea ce privește numărul comunelor. Acest fapt, coroborat cu locul 32 deținut prin prisma suprafeței județene totale (de 4766 km2), conduce la concluzia că soluția administrativă este una dintre cele mai reduse (simplificate) la nivel național.

    Populatia:

    Total locuitori: 357614
    Nationalitate:  romana
    Religie:  ortodoxa

    Suprafata: 77.9 km2

  • Data nasterii:  09.12.1955

    Discurs:
    “Braila insemna istorie si traditie de peste 640 de ani. Pozitionarea orasului la Dunare a atras aici oameni de prin toata lumea: greci, lipoveni, turci, armeni, bulgari, evrei, sarbi si italieni, toti au ajuns in Braila datorita deschiderii catre dezvoltare. Au fost frumoase vremurile de glorie ale Brailei.
    Acum sarcina noastra este aceea de a reda Brailei puterea si mandria de alta data. Suntem o echipa, o echipa de oameni puternici, hotarati si seriosi, care vrea si poate sa redea brailenilor bucuria de a trai in Braila.
    Braila este acum un oras in dezvoltare, dar pentru a ajunge acolo unde merita trebuie sa contribuim cu totii.
    Personal imi doresc ca Braila sa capete o alta valoare, sa fie mai frumoasa, mai curate, cu mai multi agenti economici interesati in a investi in zona noastra, sa fie un port viu al zonei navigabile a Dunarii.
    Imi doresc mai multe pentru cei care traiesc si muncesc in Braila, pentru parintii nostrii si tinerii care incearca sa-si construiasca un viitor, dar si pentru cei care ne viziteaza orasul.”

    Studii/Profesie:  CURRICULUM VITAE
    Informatii Personale
    Nume AUREL GABRIEL SIMIONESCU
    Adresa Braila, Str. Nicolae Titulescu, nr.45
    Telefon 0239/694947
    Fax 0239/692394
    E-mail Contact

    Nationalitate Romana
    Data nasterii 09.12.1955

    EXPERIENTA PROFESIONALA
    Perioada (de la – pana la) 20 iunie 2008 – prezent
    Numele si adresa angajatorului Unitatea Administrativ Teritoriala a Municipilui Braila
    Tipul activitatii sau sectorului de activitate – Sectorul public
    Functia sau postul ocupat – Primar al Municipiului Braila
    Principalele activitati si responsabilitati: Asigura respectarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor, a prevederilor Constitutiei, punerea in aplicare a legilor, a decretelor Presedintelui Romaniei, a hotararilor si ordonantelor Guvernului, hotararile Consiliului Judetean si ale Consiliului Local; intocmeste bugetul local si contul de incheiere a exercitiului bugetar; ordonator principal de credite
    Perioada (de la – pana la) 2004-iunie 2008
    Numele si adresa angajatorului Senatul Romaniei – Calea 13 Septembrie, nr. 1-3, sector 5, Bucuresti
    Tipul activitatii sau sectorului de activitate – Sectorul public
    Functia sau postul ocupat – Senator, secretarul Comisiei pentru administratie publica, organizarea teritoriului si protectia mediului
    Principalele activitati si responsabilitati adoptarea legilor, desemnarea si revocarea unor autoritati publice, exercitarea controlului parlamentar. Coordonarea activitatii comisiei de specialitate

    Perioada (de la – pana la) 1997 – Prezent
    Numele si adresa angajatorului Universitatea Constantin Brancoveanu Pitesti – Facultatea de Management Marketing în Afaceri Economice Braila
    Tipul activitatii sau sectorului de activitate – Activitate didactica în sfera administratiei publice centrale si locale.
    Cercetare în domeniul administratiei publice si al politicilor publice
    Functia sau postul ocupat Conferentiar universitar
    Principalele activitati si responsabilitati – Titular de curs Cercetare stiintifica

    Perioada (de la – pana la) 1996-2004
    Numele si adresa angajatorului Consiliul Judetean Braila – Piata Independentei nr. 1, Braila
    Tipul activitatii sau sectorului de activitate – Administratie publica judeteana
    Functia sau postul ocupat – Presedinte
    Principalele activitati si responsabilitati – Conducerea activitatii de administratie publica la nivelul judetului Braila

    Perioada (de la – pana la) 2001-2004
    Numele si adresa angajatorului Federatia Autoritatilor Locale din Romania
    Tipul activitatii sau sectorului de activitate – Uniunea Nationala a Consiilor Judetene din Romania
    Vicepresedinte
    Functia sau postul ocupat – Secretar General
    Principalele activitati si responsabilitati – Coordonarea activitati structurilor associative din administratia publica locala

    Perioada (de la – pana la) 1995 -1996
    Numele si adresa angajatorului Bursa Generala de Marfuri Braila, Piata Traian
    Tipul activitatii sau sectorului de activitate – Comert
    Functia sau postul ocupat – Director General
    Principalele activitati si responsabilitati – Studii de marketing
    Coordonare tranzactii

    STUDII SI CURSURI DE SPECIALITATE
    Perioada (de la – pana la) 1996 – 2001
    Numele si tipul institutiei de invatamant Academia Romana – Institutul National de Cercetari Economice
    Numele calificarii primite Doctor in Economie

    Perioada (de la – pana la) 1990 – 1992
    Numele si tipul institutiei de invatamant – Universitatea Bucuresti –Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative
    Numele calificarii primite:Studii post universitare – specializare stiinte administrative
    Perioada (de la – pana la) 1975 – 1980
    Numele si tipul institutiei de invatamant Universitatea „Dunarea de jos”-Facultatea de Mecanica Galati
    Numele calificarii primite Inginer TCM

    APTITUDINI SI COMPETENTE PERSONALE
    Limba Materna ROMANA
    Limba Cunoscute ENGLEZA FRANCEZA
    Abilitatea de a citi Satisfacator Bine
    Abilitatea de a vorbi Satisfacator Bine
    Abilitatea de a scrie Satisfacator Bine

    APTITUDINI SI COMPETENTE SOCIALE Comunicare, lucru în echipa, dialog institutional, apropiere de cetateni
    APTITUDINI SI COMPETENTE ORGANIZATORICE Gestiunea bugetelor, promovarea proiectelor de dezvoltare locala, conducerea structurilor asociative din administratia publica
    APTITUDINI SI COMPETENTE TEHNICE Utilizare PC : Word, Excel, PowerPoint, Internet Explorer etc
    PERMIS DE CONDUCERE Categoria B
    LUCRARI PUBLICATE “Managementul administratiei publice” – 1999
    “Management public si administratie” -2001
    “Strategii de restructurare si privatizare a intreprinderilor industriale mari” – 2001
    „Introducere in marketing”-2002
    “Introducere in management”, 2002
    “Administratie publica si management”, 2004
    “Drept administrativ”, 2004
    “Economia si managementul serviciilor”, 2005

    Stare civila:  casatorit
    Copii:  2 copii
    Nepoti:
    Functia si
    nume partid:
     PSD
    Independent: Nu
    Mandat primar
    din anul:
     2008
    Date contact
    Telefon:  0239694947
    E-mail:  pmb@primariabr.ro
    Website:
    Realizari:
     „Obținerea banilor este unul din meritele actualei administrații” – declara primarul Aurel SIMIONESCU

    Interviu cu domnul Aurel SIMIONESCU – primarul municipiului Braila
    Așa cum am mai spus, în administrație, la începutul unui nou mandat se preiau niște proiecte, chiar dacă le preiei tu de la tine, se realizează niște proiecte și trebuie să lași niște proiecte, chiar dacă ți le lași tu – ție. Din această perspectivă, cred că deosebit de importantă a fost terminarea lucrărilor în Centrul Istoric, acolo unde s-a desfășurat proiectul împreună cu Consiliul Județean, care a finalizat și o serie de clădiri de importanță istorică și arhitectonică deosebită și, de asemenea, lucrările în cartierele Chercea și Radu Negru, unde tergiversările firmei Athena deveniseră proverbiale. Cu toate greutățile întâmpinate, au fost finalizate lucrările la Stația de Epurare. Aici a fost, dacă vreți, și un succes personal, pentru că nu vreau să repet toată istoria și toate implicațiile pe care le-ar fi avut un eșec în acest proiect. Am obținut finanțarea și am început două lucrări care, ca și proiect, (Dorobanți) sau ca studiu de fezabilitate (Grivița) existau. Și vă pot spune că noi putem avea proiecte și idei, dar important este să existe finanțarea respectivă. Și acesta este unul din meritele actualei administrații – obținerea banilor. După cum știți, strada Griviței a fost finalizată și cu toate greutățile pe care le-am întâmpinat și care vor mai fi, se prezintă ca o stradă modernă, care preia un volum important de trafic. Dorobanțiul este în lucru, iar aici sunt, după cum știți, destule probleme, dar eu vă asigur că le vom rezolva și vom avea cu certitudine unul dintre cele mai moderne bulevarde din regiune. Am realizat proiecte, am obținut finanțarea pentru Calea Călărașilor, Calea Galați, Esplanada, platoul pietonal, Teatrul «Maria Filotti», parcul Monument, monitorizarea video, căminul de bătrâni etc., care se afla în lucru în diverse stadii, dar și pentru șase școli care s-au finalizat deja. Prin înființarea unui parc în cartierul Lacu Dulce a crescut suprafața de spațiu verde din municipiu cu circa 4 ha. Imaginea județului Brăila a fost promovată la nivel național, după o perioadă destul de lungă, printr-un proiect care a pus în valoare lăcașele de cult, ansamblul arhitectural din zona istorică a orașului, obiceiurile și tradițiile comunităților minoritare conlocuitoare, dar și aria protejată – Insula Mică a Brăilei, mai puțin cunoscută pentru mediul turistic național și nu numai. Mai pot aminti că au fost date în folosință peste 300 de apartamente în sistem ANL sau locuințe sociale. Iar împreună cu Consiliul Județean am pornit un important proiect la nivel județean, lucrările de introducere – extindere a rețelei de canalizare și apă curentă în cartierele municipiului: Lacu Dulce, Chercea, Brăilița, Pisc, Radu Negru, Clony, o dorință mai veche și mereu prezentă în solicitările cetățenilor noștri. Sunt și alte lucruri de spus, dar aș încheia menționând că acum, după ce am finalizat 14 proiecte, în portofoliul de proiecte al municipalității sunt 31 de proiecte: 11 în implementare, unul în precontractare, 9 în evaluare, 10 proiecte de oportunități. Probabil, cel mai semnificativ ca valoare și importanță este proiectul depus la nivel județean în cadrul Programului Operațional Sectorial Mediu, în care Consiliul Județean și Primăria sunt principalii beneficiari împreună cu alte unități administrativ teritoriale (Ianca, Chiscani, Vădeni etc.)

     

    „De fiecare dată, constructorii încearcă să tragă de timp”
    – Brăila este în al doilea an de șantier general. Principalele artere sunt în lucru, anumite termene sunt depășite, probleme nu contenesc să apară nici pe șantierele deja închise – tasările de pe Griviței sunt un exemplu în acest sens, la fel ca și deteriorarea bordurilor de pe B-dul Cuza ori Comuna din Paris. Un alt exemplu este podul de la Brăilița, care a fost blocat din nou după o scurtă perioadă în care a fost deschis circulației. Când preconizați că se va putea circula din nou pe șoselele orașului și când credeți că vor circula din nou tramvaiele?
    – Există termene asumate prin contractele de lucrări. De fiecare dată constructorii încearcă să tragă de timp, deși, sincer, eu nu îi înțeleg, pentru că sunt plătiți la lucrare, și nu la timpul în care ei o execută. Mai mult, pentru fiecare zi întârziere, ei plătesc penalități.
    Ceea ce vă pot spune este că termenul pentru Calea Călărașilor și pentru Calea Galați cu podul rutier spre Vidin – Brăilița este iunie, iar pentru platoul din fața Palatului Administrativ, luna mai. Sunt cele mai apropiate termene, iar dacă deblocăm Bariera Călărașilor și trecerea în Vidin – Brăilița, lucrurile se vor simplifica. Reluarea transportului cu tramvaiul este corelată cu finalizarea acestor lucrări. Transportul public se va îmbunătăți și odată cu achiziționarea a 10 autobuze noi, procedură care, din păcate, a fost întârziată, depinzând de întreaga birocrație ce influențează negativ regimul achizițiilor.
    – Se întâmplă să circul uneori cu microbuzul, așa că vă pot face un reproș din punctul de vedere al călătorului. Modificarea traseelor microbuzelor – pe care eu o pun pe seama unei atitudini protecționiste a municipalității pentru societatea de transport la care aceasta e acționar – mă face să pierd, în medie, jumătate de oră în plus pe așa numitele străzi ale urbei. Aveți un plan pentru rezolvarea problemelor din transportul public?
    – Odată cu finalizarea lucrărilor pe arterele principale ale orașului și transportul public, cel efectuat de Braicar și cel cu microbuzele și tramvaiele se va îmbunătăți. Trebuie însă să se înțeleagă că intenția noastră este aceea de a asigura accesul la transportul public a cât mai multor cetățeni. Unii sunt multumiți că ajunge și pe strada lor un mijloc de transport, alții că s-au prelungit, s-au modificat traseele, iar alții, nu. Eu vă reamintesc că am discutat, ați publicat și dumneavoastră, au fost afișate pe site, etc., timp de mai bine de un an aceste trasee noi. Realitatea ne arată că tot timpul poate fi îmbunătățit acest serviciu. De aceea am cerut ca timp de 3 luni să se monitorizeze această activitate, să se adune toate sugestiile, reclamațiile, observațiile și după o analiză serioasă, având în vedere și finalizarea lucrărilor pe străzi, să intrăm în CLM cu eventualele modificări ce se impun.
    „Am depășit din nou 100 miliarde lei datoria către furnizorul de gaze”
    – Omul gospodar își face iarna car și vara sanie… Se vorbește tot mai des despre falimentul iminent al societății de termoficare, SC CET SA, dar și despre intențiile unui investitor privat de a se implica în acest serviciu. Care este strategia în domeniu pentru iarna 2012 – 2013?
    – Ceea ce pot să vă asigur este că și în iarna 2012 – 2013, cetățenii Brăilei care sunt racordați la sistemul centralizat de încălzire vor beneficia de acest serviciu, cu observația că fiecare dintre aceștia și asociațiile de proprietari respective să înțeleagă că serviciul respectiv, ca și electricitatea, gazul metan, telefonul etc, trebuie plătit la timp, pentru că am depășit din nou 100 miliarde lei datoria către furnizorul de gaze, în condițiile în care, după cum știți, CLM a aprobat o subvenție de 45% a costului gigacaloriei, iar la nivel național s-au primit, de asemenea, subvenții în funcție de veniturile realizate. CLM a aprobat strategia și o serie de demersuri ce trebuie făcute pentru aceasta. Noi am afișat pe site-ul Primăriei intenția de a realiza un parteneriat public-privat în acest sens. Deși există interes pentru această formă de colaborare, deocamdată din punct de vedere legislativ există încă probleme la nivel național, și de mai multă vreme, aproape un an, lucrurile sunt blocate. Am exprimat atunci și opțiunea pentru concesionarea acestui serviciu, fie în totalitate – producție plus distribuție, fie numai pentru producție. Sunt elaborate caietele de sarcini și vom vedea cum se face în realitate trecerea de la intenții exprimate de mai multe firme, la fapte. Pentru că, de exemplu, există opțiunea pentru microcentralele de cvartal, relativ ușor de montat și care să producă în cogenerare energie electrică și energie termică, pentru a conduce la o mai mare flexibilitate și la un cost mai scăzut al gigacaloriei. Sau despre montarea unor motoare termice, care împreună cu CAF-ul existent să asigure necesarul, inclusiv în perioadele de vârf iarna. De asemenea, ne menținem opțiunea de a intra într-un Program Național de Investiții care vizează modernizarea centralelor termice în perioada 2013 -2015.
    În orice caz, în această vară va trebui să facem la CET lucrările de reparații, întreținere, achiziționarea cotei de gaz necesară funcționării etc., astfel încât CET să poată furniza serviciul respectiv. Și dacă vor exista formule alternative, fezabile, atunci CLM le va analiza și va decide.
    – Cotidianul „Obiectiv – Vocea Brăilei” a demarat o campanie de „ecologizare” a confruntării politice în timpul campaniei electorale. Se numește „Bătălia pe proiecte” și le propune candidaților dezbateri axate pe proiecte clare. Termenul limită este 1 mai, însă aș vrea să anticipăm un pic lucrurile. Care este principalul proiect pe care vi-l propuneți, în cazul în care veți câștiga un nou mandat?
    – Dacă aveți în vedere cele spuse puțin mai înainte, vă dați seama că îmi este greu acum să aleg unul din proiectele cu totul noi pentru mandatul viitor. Despre multe din ele am mai vorbit. În orice caz, va fi vorba de un plan integrat, iar în 2008 am spus că dacă voi fi ales, voi cere brăilenilor votul și pentru al doilea mandat, tocmai pentru a realiza un program mai amplu, dar repet, integrat. Doresc să propun brăilenilor și CLM realizarea unui „inel” de trafic în oraș, care înseamnă reabilitarea Căii Călărașilor de la Piața Independenței prin Piața Traian și Calea Galați până la intersecția cu Dorobanți și care să vină în completarea lucrărilor pe care le facem acum pe Dorobanți și Călărași. Doresc să continuăm investițiile în locuințe în Lacu Dulce, să revigorăm faleza și turismul pe Dunăre, să începem investițiile în spațiile cazărmii preluate de la Ministerul Apărării, să aducem modernizări în Spitalul Sf. Pantelimon și multe altele. Cred că toate acestea pot aduce și locuri de muncă, răspunzând în primul rând dorinței brăilenilor izvorată din realitatea, deloc plăcută a acestui moment. Vom răspunde acestei dorințe și prin punerea în valoare a Parcului Industrial din Zona Liberă. După multe dispute la nivel național, el a trecut în patrimoniul CLM și putem investi în diferite formule aici. Este un proiect complex. El există, l-am actualizat ca oportunități pe care le poate oferi și are un montaj financiar pe o fișă de proiect. Am avut mai multe discuții inclusiv la nivel național și al Consiliului Județean. Este un proiect în care cred și care va aduce mai multe locuri de muncă: de la muncitori, până la specialiști cu înaltă calificare în diverse domenii. Repet, sunt multe proiecte. Vor fi și mai multe după dezbaterea pe care dumneavoastră ați lansat-o și eu cred că împreună cu ceilalți competitori, cu membrii viitorului Consiliului Local Municipal, dar mai ales cu brăilenii, vom găsi cele mai bune căi pentru a le realiza.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •