Primaria Orasului Isaccea

Categorie
Judetul Tulcea
  • Judet: Tulcea
    Localitate: Isaccea
    Adresa:  Str. 1 Decembrie, nr. 25 cod postal:825200
    Telefon:   0240-506600
    Fax:
    E-mail:  secretariat@isaccea.ro
    Website:  www.isaccea.ro
    Primar:  Anastase Moraru

    Pozitionare:

    Localitatea, în fapt un mic orasel dobrogean, se înalta pe coline, pe malul drept al Dunarii, la circa 35 km. nord-vest de municipiul Tulcea, într-o zona plina de farmec natural.

    SUPRAFATA
    Are o suprafta de 9.671 ha, din care intravilan 369 ha. In teritoriul administrativ al orasului se include localitatea Revarsarea si stationarul sanatorial Tichilesti.
    Intregul oras este strabatut de D.N. Tulcea – Braila care asigura legatura cu resedinta judetului si cu alte centre importante.
    Transportul fluvial face o lejera legatura cu orasele Tulcea, Galati si Braila.

    Localitatea Revarsarea, numita de-a lungul timpului si Piatra Calcata, Principele Nicolae, Stefan Gheorghiu, este un sat înfiintat dupa razboiul din 1877 prin defrisarea padurilor virgine, locul fiind populat cu veterani si colonisti.
    Stationarul Tichilesti, a luat fiinta cu ani în urma, acolo unde fusese un schit si vietuiau cativa calugari raspopiti (lipoveni fara popa).

    CAI DE ACCES
    Orasul este strabatut de DN E87, Tulcea – Braila, care asigura legaturile cu municipiul si alte localitati din judet si din tara. Legaturile cu judetele Galati si Braila se fac cu bacurile, peste Dunare, in punctele I. C. Brateanu si Smardan.

    VECINI
    Nord – fluviul Dunarea formeaza grani a cu Ucraina
    Est – la numai 21 km, se afla comuna Somova
    Sud-Est – la 11 km, comuna Niculitel
    Vest – la 20 km, comuna Luncavita

    sursa:www.isaccea.ro

    Populatia:

    Total locuitori: 5596
    Nationalitate:
    Religie:

    Suprafata: 10.4 km2

  • Data nasterii:  21.11.1961
    Studii/Profesie:  inginer
    Stare civila:
    Copii:
    Nepoti:
    Functia si
    nume partid:
    Independent: Nu
    Mandat primar
    din anul:
     2012
    Date contact
    Telefon:
    E-mail:  primar@isaccea.ro; secretariat@isaccea.ro
    Website:
    Realizari

  • Cercetarile arheologice din 2006 si 2007, au evidentiat in coltul de SE al cetatii un turn in forma de potcoava, cu laturile de est si de vest evazate si cu frontul rotunjit, structura care isi gaseste analogii si la alte cetati romano – bizantine din Dobrogea. Turnul de Colt de la Noviodunum prezinta o stuctura interioara aparte, datorita refolosirii unor elemente arhitecturale anterioare, dovada scara de acces zidita in grosimea zidului de incinta si zidul mai vechi incorporat.

    noviodunum
    Turnul A

    La mijlocul distantei dintre Turnul Mare si Turnul de Colt a fost cercetat intre anii 2004 – 2007 un al treilea turn, cu frontul semirotund, construit pe o structura rectangulara din secolul al III – lea p. Chr., refacut sub o alta forma in secolele IV – V p. Chr., iar in secolul al VI – lea isi pierde functionalitatea.

    La initiativa a trei universitati britanice, in anul 2000 a fost demarat Proiectul Noviodunum Archaeological Project, care are ca obiective, pe termen lung, sa investigheze relatia dintre cetate si zona invecinata. In perioada 2000 – 2004 a fost efectuata ridicarea topografica, care a imbunatatit imaginea asupra sitului, reprezentand un punct de pornire pentru cercetarile viitoare.

    noviodunum
    Arheologi

    Cercetarile geofizice au subliniat inca odata interventiile antropice asupra sitului in secolul XX si au furnizat date importante referitoare la fortificatiile din perioadele romana si romano – bizantina. De asemenea, cercetarile de teren au aratat schimbarile petrecute in cadrul cetatii si in hinterland. Esantioanele ceramice si numismatice dovedesc o dinamica a asezarii, dar si contactele cu estul Marii Mediterane si alte zone. A doua etapa a proiectului a inceput in anul 2005, prin demararea sapaturilor arheologice in zona de sud a cetatii (Aria 1) si asezarea civila (Aria 2).

    CETATEA NOVIODUNUM 
    Cetatea Noviodunum se afla in vecinatatea de NE a orasului Isaccea. Este situata pe malul Dunarii, in punctul „ Pontonul Vechi” sau „Eski Kale” (in lb. turca Cetatea Veche), pe un promontoriu, in apropierea

    noviodunum
    Cetatea Noviodunum

    unuia dintre cele mai importante vaduri ale Dunarii. Existenta unei zone arheologice protejate, multumita actiunilor convergente ale ICEM Tulcea, Primariei si Consiliului Local Isaccea, bogatia de materiale si de informatii furnizate de cercetarea arheologica, fac din Noviodunum principalul sit arheologic din nordul Dobrogei.
    Mentionata de autori antici si bizantini (Ptolemeu, Ammianus Marcellinus, Procopius din Caesarea, Jordanes si Constantin Porphyrogenetul), in surse cartografice si in relatarile unor calatori medievali, Noviodunum a jucat un important rol strategic si economic la Dunarea de Jos.
    Principal sediu al flotei romane de pe Dunare (Classis Flavia Moesica), la Noviodunum au stationat unitati militare din legiuni importante: a V-a Macedonica, Prima Italica,
    Prima Jovia Scythica. Inscriptiile descoperite pana in prezent atesta o populatie cosmopolita, specifica oraselor dunarene de pe limes-ul (granita) moesic, unde predominau elemente greco-orientale.
    Primele cercetari arheologice au demarat in 1953 printr-un sondaj efectuat de colectivul de la Dinogetia, condus de punerea in valoare a edificiilor, a zidurilor descoperite si prof. Gh. Stefan. Scopul urmarit era acela al identificarii asezarii medievale. In 1955 un colectiv alcatuit din I. Barnea Din 1997 pana in prezent, a fost cercetat si degajat in (responsabil), Bucur Mitrea si N. Angelescu de la Muzeul proportie de 80% turnul mare al cetatii (TM), turnul de colt (TC) National de Antichitati Bucuresti, realiza prima sapatura de si turnul A (TA) situat intre cele doua. in anul 2005 a fost salvare de-a lungul plajei inundabile a Dunarii, la ruinele descoperita cea mai veche fortificatie romana de la Noviodunum, respectiv faza de pamant a castrului din secolul I instalatiilor portului roman al cetatii Noviodunum. Cu aceasta ocazie a fost realizat primul plan coerent al segmentului faleza.

    {IMG_TITLU}

     

    Necropola tumulara a cetatii a fost cercetata de Gavrila
    Simion de la Muzeul de Istorie si Arheologie Tulcea, intre 1958 si 1992. Pana in prezent au fost cercetate 30 de movile, reprezentand ½ din numarul celor existente. Informatiile desprinse din cercetarea necropolei se refera la perioada cuprinsa intre sfarsitul secolului I si sfarsitul secolului II p. Chr. si scot in evidenta riturile si ritualurile funerare practicate la Noviodunum in epoca romana timpurie.

    In anul 1995, Institutul de Cercetari Eco-Muzeale Tulcea a inscris in programul de cercetare, reluarea sapaturilor de patru piloni rectangulari, construiti din piatra si caramida arheologice de la Noviodunum. Cercetarea arheologica pe un stilobat (fundatie) median; acestia sustineau desfasurata prin proiectul Noviodunum 2000, initiat de Victor H.
    Baumann, urmarea in prima faza, raportul dintre asezarea civila delimitata de valurile de pamant si cetate, precum si degajarea unor segmente din incinta de sud si din edificiile intramuros. in a doua etapa, programul urmeaza sa fie continuat de restaurarea si punerea in valoare a edificiilor, a zidurilor descoperite si includerea cetatii Noviodunum in circuitul turistic.

    Din 1997 pana in prezent, a fost cercetat si degajat in (responsabil), Bucur Mitrea si N. Angelescu de la Muzeul proportie de 80% turnul mare al cetatii (TM), turnul de colt (TC) National de Antichitati Bucuresti, realiza prima sapatura de si turnul A (TA) situat intre cele doua. in anul 2005 a fost salvare de-a lungul plajei inundabile a Dunarii, la ruinele descoperita cea mai veche fortificatie romana de la Noviodunum, respectiv faza de pamant a castrului din secolul I

    Cercetarile din ultimii ani au urmarit stabilirea etapelor cronologice, de constructie si a refacerilor din cursul secolelor IV – VI p.Chr si au permis o serie de observatii asupra demantelarilor succesive si a modificarilor petrecute din epoca medie bizantina (sec. XI – XII), pana in epoca dominatiei tatarilor din secolele XIII – XIV.
    Concomitent se desfasoara proiectul Noviodunum Archaeological Project (NAP), initiat de University of Cambridge, University College London, University of Southampton care urmareste relatia dintre cetate si teritoriu.

    Turnul Mare al cetatii se prezinta ca o adevarata fortareata, fiind o dovada incontestabila a puterii si importantei strategice a Cetatii Noviodunum. Are o anvergura de 31,40 m si avanseaza in exterior pe o lungime de 16,30 m. Structura sa interioara prezinta un sir transversal platformele din lemn utilizate de aparatorii cetatii. Turnul a fost construit la sfarsitul secolului al III-lea p. Chr. si prezinta etape de refacere din secolele IV-VI p. Chr. Dupa revenirea administratiei bizantine in Dobrogea, vechea incinta este suprapusa de o noua fortificatie.

  •  Localitatea, în fapt un mic orasel dobrogean, se înalta pe coline, pe malul drept al Dunarii, la circa 35 km. nord-vest de municipiul Tulcea, într-o zona plina de farmec natural. SUPRAFATA Are o suprafta de 9.671 ha, din care intravilan 369 ha. In teritoriul administrativ al orasului se include localitatea Revarsarea si stationarul sanatorial Tichilesti. Intregul oras este strabatut de D.N. Tulcea – Braila care asigura legatura cu resedinta judetului si cu alte centre importante. Transportul fluvial face o lejera legatura cu orasele Tulcea, Galati si Braila. Localitatea Revarsarea, numita de-a lungul timpului si Piatra Calcata, Principele Nicolae, Stefan Gheorghiu, este un sat înfiintat dupa razboiul din 1877 prin defrisarea padurilor virgine, locul fiind populat cu veterani si colonisti. Stationarul Tichilesti, a luat fiinta cu ani în urma, acolo unde fusese un schit si vietuiau cativa calugari raspopiti (lipoveni fara popa). CAI DE ACCES Orasul este strabatut de DN E87, Tulcea – Braila, care asigura legaturile cu municipiul si alte localitati din judet si din tara. Legaturile cu judetele Galati si Braila se fac cu bacurile, peste Dunare, in punctele I. C. Brateanu si Smardan. VECINI Nord – fluviul Dunarea formeaza grani a cu Ucraina Est – la numai 21 km, se afla comuna Somova Sud-Est – la 11 km, comuna Niculitel Vest – la 20 km, comuna Luncavita sursa:www.isaccea.ro
  •  
  •  
  •  
  • În principal activitatea localnicilor se bazează pe agricultură (creșterea animalelor, cultivarea cerealelor și viței de vie, livezi cu pomi fructiferi și pescuitul). Piscicultura și pomicultura sunt în continuare cele mai prospere ramuri. Industria e bazată în principal pe extracția de piatră (carieră cu puncte de lucru în Isaccea și Revărsarea) și exploatarea lemnului (cherestea și depozit pe malul Dunării). În trecut au funcționat și o fabrică de țigarete și o filatură, dar în prezent singura activitate din această ramură este o secție de producție de încălțăminte.

    La Isaccea intră în țară conducta de gaze naturale care traversează Dobrogea și funcționează un punct de lucru al societății Gazprom.

  • IMARIA ORASULUI ISACCEA

    • Cetatea Noviodunum, veche fortificație romană la Dunăre, este una dintre cele mai vechi cetăți din Dobrogea, actualmente acoperita aproape în întregime cu pământ. În urma cu circa 2 ani de zile s-a deschis aici un sit arheologic pentru a recupera diverse piese și a fi expuse la muzeul județean Tulcea.

    Cetatea a fost baza flotei fluviale romane Clasis Flavia Moesica. S-au păstrat ruinele cetății și unele resturi ale așezării civile. În acest loc, cu mult timp înainte, în cadrul expediției sale împotriva sciților din anul 514 î.Hr., după cum ne povestește HerodotDarius a deplasat o impresionantă armată compusă din 600.000 oameni. Mai târziu, în anul 369, împăratul roman Flavius Valens și-a desfășurat aici acțiunile sale militare împotriva vizigoților conduși de Athanaric. În secolul al XIII-lea a trecut prin aceste locuri o formațiune aHoardei de Aur, iar în 1462, în cadrul acțiunilor sale militare împotriva turcilor, a ajuns până aici Vlad Țepeș.”

    Localizare : Isaccea. 41 km față de Galați.

    • Geamia turcească din centrul orașului, veche din secolul al XVI-lea, înca așteapta să fie restaurată.
    • Mânăstirea Cocoș – locaș de cult aflat la 8 km de oraș și 6 km de comuna Niculițel, datează din 1833 și a fost inființat de călugarii Visarion, Gheratie si Isaia. Manastirea este asezata într-un loc retras, la poalele unui deal învaluit în mireasma pădurilor de tei. Odată, demult, de pe acest deal s-a auzit într-o noapte cântecul unui cocoș sălbatic însoțit de o bătaie de toacă. Călugării spun ca acest cântec se mai aude și astăzi, uneori.

    http://ro.wikipedia.org/wiki/Isaccea

  • Spital:

    Cabinet medical MG

    Str. N. Grigorescu, nr. 3,Tel. 0240-540.555

    Politie:

    Politia Isaccea

    Strada Dambovitei nr. 4

    0240 540444

     

    Pompieri:
    Altele:

    Biblioteca Oraseneasca

    Str. Mircea-Vodã, nr. 16, Tel. 0240-540.758

    Administratia Finantelor Publice – Trezoreria ISACCEA

    Str. 1 Decembrie, nr. 29, Tel. 0240-540.068; 540.220

  •  
  •  
  • •    Exploatarea imensului potential turistic al zonei
    Domeniu: Altele
    Descriere: Resurse naturale: Fluviul Dunărea la 1km Nord de localitate , zacaminte naturale ( depozite de diabaz ) ,paduri(

    Numar de locuitori: 5396 locuitori

    Scurta descriere zona: Orașul Isaccea este poziționat în partea de sud-est a  României , în partea de nord a județului Tulcea , la aproximativ 1 km sud de cursul Dunării , care constituie granița dintre Ucraina și România . Orașul este traversat de drumul național DN 22 ( E 87 ) , care asigură legătura cu municipiul Tulcea , reședința județului Tulcea , situat la 37 km spre SE și orașul Brăila , la 57 km spre V . Transportul fluvial realizează legăturile cu porturile Galați și Brăila în amonte , Tulcea și principalele localități din Delta Dunării , în aval ( Chilia , Sulina și Sf. Gheorghe ) . De remarcat este faptul că trecerile auto și pietonale în județele Galați și Brăila se realizează prin traversarea Dunării cu bacul , în localitățile I.C. Brătianu și Smârdan .

    Teritoriul administrativ al orașului Isaccea include atât satul Revărsarea ( la 6 km V ) cât și Căminul Spital Tichilești .
    Suprafața administrativă este de 10.324 ha , din care intravilan 407,9 ha .
    La 2 km est de Isaccea a fost identificată vatra anticului Noviodunum , pe
    unica platformă ce străpunge șirul de lacuri și terenuri inundabile din lungul Dunării maritime , ajungând până la albia sa .
    Cetatea , este așezată în dreptul unuia dintre cele mai importante noduri ale fluviului și a avut , în diferite timpuri istorice , un rol militar și comercial deosebit .
    O mare importanță pentru dezvoltarea economică a localității o are accesul ei la sectorul fluvio – maritim al Dunării .
     Scurta descriere activitati economice zona: Potențialul economic al orașului Isaccea și al teritoriului administrativ are profil mixt, activitățile industriale și de prestări servicii fiind prezente cu precădere în zona urbană a teritoriului în timp ce în localitățile rurale componente ,  activitatea de bază fiind agricultura.
    Scurta descriere a nevoilor de investitii: Datorită potențialului turistic deosebit
    dar foarte puțin dezvoltat , considerăm că investițiile în acest domeniu sunt absolut oportune . În ceea ce privește lucrările de infrastructură , în ultima perioadă prin diverse programe de finanțare acestea au fost rezolvate , dar pe cale de consecință a avut de suferit în mod deosebit infrastructura rutieră pentru refacerea careia sunt necesare investiții majore .
    Descriere bunuri investite:
    A. Partea publica – Administratiile locale – bunuri naturale aflate in patrimoniu – date tehnice – exemplu: terenuri (suprafata, deschidere,tip intravilan sau extravilan; vecinatati; altele)
    B. Nevoi partea privata – Investitori – bunuri necesare – valoare estimata investitie; altele; avantajele zonei privind bunul rezultat al investitiei – SCOP si OBIECTIV
    10. Exista studiu de prefezabilitate: nu
    •    Exploatarea imensului potential turistic al zonei
    Domeniu: Altele
    Descriere: Resurse naturale: Fluviul Dunărea la 1km Nord de localitate , zacaminte naturale ( depozite de diabaz ) ,paduri(

    Numar de locuitori: 5396 locuitori

    Scurta descriere zona: Orașul Isaccea este poziționat în partea de sud-est a  României , în partea de nord a județului Tulcea , la aproximativ 1 km sud de cursul Dunării , care constituie granița dintre Ucraina și România . Orașul este traversat de drumul național DN 22 ( E 87 ) , care asigură legătura cu municipiul Tulcea , reședința județului Tulcea , situat la 37 km spre SE și orașul Brăila , la 57 km spre V . Transportul fluvial realizează legăturile cu porturile Galați și Brăila în amonte , Tulcea și principalele localități din Delta Dunării , în aval ( Chilia , Sulina și Sf. Gheorghe ) . De remarcat este faptul că trecerile auto și pietonale în județele Galați și Brăila se realizează prin traversarea Dunării cu bacul , în localitățile I.C. Brătianu și Smârdan .

    Teritoriul administrativ al orașului Isaccea include atât satul Revărsarea ( la 6 km V ) cât și Căminul Spital Tichilești .
    Suprafața administrativă este de 10.324 ha , din care intravilan 407,9 ha .
    La 2 km est de Isaccea a fost identificată vatra anticului Noviodunum , pe
    unica platformă ce străpunge șirul de lacuri și terenuri inundabile din lungul Dunării maritime , ajungând până la albia sa .
    Cetatea , este așezată în dreptul unuia dintre cele mai importante noduri ale fluviului și a avut , în diferite timpuri istorice , un rol militar și comercial deosebit .
    O mare importanță pentru dezvoltarea economică a localității o are accesul ei la sectorul fluvio – maritim al Dunării .
     Scurta descriere activitati economice zona: Potențialul economic al orașului Isaccea și al teritoriului administrativ are profil mixt, activitățile industriale și de prestări servicii fiind prezente cu precădere în zona urbană a teritoriului în timp ce în localitățile rurale componente ,  activitatea de bază fiind agricultura.
    Scurta descriere a nevoilor de investitii: Datorită potențialului turistic deosebit
    dar foarte puțin dezvoltat , considerăm că investițiile în acest domeniu sunt absolut oportune . În ceea ce privește lucrările de infrastructură , în ultima perioadă prin diverse programe de finanțare acestea au fost rezolvate , dar pe cale de consecință a avut de suferit în mod deosebit infrastructura rutieră pentru refacerea careia sunt necesare investiții majore .
    Descriere bunuri investite:
    A. Partea publica – Administratiile locale – bunuri naturale aflate in patrimoniu – date tehnice – exemplu: terenuri (suprafata, deschidere,tip intravilan sau extravilan; vecinatati; altele)
    B. Nevoi partea privata – Investitori – bunuri necesare – valoare estimata investitie; altele; avantajele zonei privind bunul rezultat al investitiei – SCOP si OBIECTIV
    10. Exista studiu de prefezabilitate: nu
  •  
  •